lördag 11 december 2010

Lite lyx..

Jobbade idag vilket är raka motsatsen till lyx tycker jag. När det är lördag och Älsko är ledig, då vill jag också vara ledig. Men, men, nu är det som det är med den saken. Jag går på schema och jobbar alla möjliga dagar och tider.
Slutade kl 20:00 och då kändes det desto lyxigare. Ungarna var vakna men trötta å gosiga. Nybadade, iklädda pyjamas. tandborstade å sagolästa så det var bara gonattkramarna kvar för mig att ta hand om sen somnade dom sött. Satte mig sen här vi datorn och käkade en smarrig räkmacka å drack julmust till. Sen hittade jag en xider pine citrus i kylen som jag sitter å njuter av just nu. Huset är tyst och mörkt, jag hör snusandet från stora och små sovande pojkar å katten spinner i mitt knä. Det enda som lyser är dataskärmen och ett ljus..

Inga kommentarer: