onsdag 15 december 2010

Less, less, less..

För mycket just  nu.
Kunde inte sova inatt heller. Tror jag börjar bli störd i huvudet på allvar. Tänker å ältar alldeles för mycket.
Jag skrev i det förra inlägget att jag brukar lalla fram genom livet genom att vara lite som en gås å låta allt negativt bara rinna av mig utan att göra skada.
Har kommit fram till att jag även blivit duktig på att göra som strutsen, det funkar ju också ett tag men sen kan det bli jäkligt mycket när man väl bestämmer sig för att dra upp huvudet ur sanden...

Tänker på det här året som snart är till ända..
Mycket har gått förlorat, först och främst lillebror Dennis, i övermorgon har det gått 5 månader å ännu har inte hela sanningen sjunkit in för mig.
Sen har jag personligen tappat en hel del.. i självtillit och självkänsla genom att fortsätta vara så flyktig, att inte genomföra det jag förestt mig, att undvika konflikter som får fortsätta gnaga inifrån.
Vänner har jag mist eller iallfall kommit längre ifrån för att jag blir helt osocial när livet blir knepigt..
En stor skopa respekt och förtroende för mig har nog suddats ut pga svikna överenskommelser å sena avhopp pga dåliga ursäkter..
Brända skepp å rivna broar lämnar jag efter mig detta året..
Kan ju babbla på om att 2011 blir en nystart osv men det blir det ju inte automatiskt bara för att man byter ut årtalssiffrorna på almanackan. Det ligger ju hos mig att förändra om jag vill ha en förändrig.. och det vill jag ju, men HUR rent praktiskt ska jag rycka upp mig själv?

Inga kommentarer: