söndag 10 januari 2010

Har nu hunnit känna på 2010 i 10 dagar..

Vi firade nyåret lugnt och skönt bara vi i familjen. På em gick vi upp till vattentornet för att skjuta iväg våra små fyrverkerier medan ungarna var pigga och glada. Just när vi kom upp dit på den smala vägen mellan gnistrande snötäckta träd blev det såpass mörkt att belysningen på vattentornet tändes och vi fick allihop en känsla av något magiskt när den gigantiska byggnaden sakta började glöda..


Har kommit fram till att det är blir ett skitbra år. Jag tänker se till att göra det till ett bra år.
Njuta ännu mer av grabbarna och att vara mamma.
Nåt som jag även ska göra i år är att börja ta hand om mig själv mer. Har nog aldrig sett så jäkla risig ut som nu.
Hyn är keff, håret vilt, garderoben hopplöst sliten och omodern eller "urvuxen". Blek, pluffsig och trött. Jag har gått upp 11 kg sen Elton föddes.. lata jag har bara glufsat å slöat och tog inte vara på den naturliga viktminskning som graviditeten och amningen gav mig. Har inte varit hos tandläkaren på typ 8 eller 9 år.. Äger knappt ett endaste smycke och obefintligt med smink... Nä hit med lite kvinnlighet å glamour.. Hoppas iom detta även bli mer social igen..
Hur det än blir med mig och T, huset, boende, ekonomi osv så tänker jag inte låta de grubblerierna stjäla så mycket av min energi som det gjort nu.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Rätt inställning tjejen! Vi kan börja promenera om du vill. Har inte så mycket planerat det kommande året... Även om jag väger mindre nu än innan graviditeten så är det ett antal kg som ska bort!

Kram!

Annelie sa...

Jaaa, lååånga promenader i massor tycker jag.
Bra att du inte har så mycket planerat för det kommande året.. du kommer att ha å göra ändå kan jag lova :-)