måndag 18 januari 2010

Mycket månad kvar i slutet på lönen!

OOOooups!
Fast jag tyckte jag sansade mig lite där på sluttampen inför julen så tog nog spenderandet ut sin rätt i form av ett stort tomt hål i hushållsekonomin denna extralånga månad. Riktigt ordentligt pank som man var sista veckan innan lön varenda månad förr i tiden är jag nu, eller vi rättare sagt.
Nu är det planering på hög nivå för att få de sista små slantarna att räcka till mjölk, frukt å grönsaker sista veckan.
Lite spännande ändå faktiskt att se hurpass lite pengar man faktiskt kan göra av med om man anstränger sig lite.
Sen är det ju jäkligt bra att skafferi, kyl å frys nu rensas ordentligt. Glasspinnarna som Dante absolut ville ha men som sen visade sig inte vara så goda gick nu plötsligt ner.. Halvfulla burkar med sylt å saltgurka som stått längst in i kylen slapp kastas nästa rensning å äts nu upp istället. Vi har testat olika burkar med soppa å pulvermixer av olika slag som jag kånkat hem från affären å som sen glömts bort i de överfulla skafferihyllorna..
Nä fy vilken överpositiv jädrans hurtbulle jag framstår som när jag läser det jag just skrivit.. :-)
Dock känner jag mig ganska störd av alla reor som pågår nu och som jag inte har möjlighet att fynda på.. Det är trots allt en del grejer vi skulle behöva och det känns såklart vettigare att hitta sånt långt under normalpriser.. Tex måste Dante ha ett par vinterskor till. Hans ena par har gått sönder. Elton skulle behöva en hjälm för pulkaåkning.. å såna grejer..
Kanske finns det fortfarande kvar lite fynd när lönen väl rullar in.
Tråkigt inför kommande månaden är att vi fick en äcklig elräkning på drygt 4 lax. Vi har aldrig annars varit över 2300 vilket är rätt ok för detta stora hus.
Nä, nog med pengasnack nu... Viktigare saker väntar, dags å hämta på dagis!

Inga kommentarer: