måndag 11 januari 2010

Första vardagen.. mjukstart

Jag sitter här å är såå nöjd. Lämnade 2 spralliga, förväntansfulla och väldigt positiva killar på dagis imorse och hämtade hem dom 3 timmar senare i om möjligt ännu gladare skick. Det känns verkligen som en seger för mig att dom trivs så bra och känner sig trygga där nu. Det var ju nåt år där i början av Dantes dagistid som var såå kämpigt och jag hade massa stressande nojjor över att han skulle komma att få det svårt framöver i skolan med kompisar å sånt.

Det är otroligt vad man hinner mycket utan dom små hjälpredorna i närheten. Hann storstäda köket, torka av alla ytor inkl kyl å skafferi. Undanplockning, dammtorkning, dammsugning å svabbning på resten av övervåningen blev det också. Tänk vad glad man kan bli av att få städa ordentligt.
Julgranen samt nån stjärna och stake finns kvar. Dels för att Elton är otroligt fäst vid just granen, beundrar den dagligen länge och ofta. Sen saknar jag lite fönsterlampor som kan ta över efter julbelysningen. Ska ta mig iväg till IKEA nån dag.

Känner mig så kluven. Vill så väldigt gärna fixa å dona här hemma, har ju hela inredningen klar för mig inne i huvudet men nu om vi kanske kommer sälja huset så är det ju knappast nån idé.. Snyft.. Får lägga den inspirationen på mig själv istället.
Nu börjar jag jobba om en timme och det är dags att väcka Elton som sover middag samt slita Dante från ställföreträdande barnvakten, DVD-spelaren..

1 kommentar:

Mika sa...

Tack snälla! =)
Tapeten i vardagsrummet minns jag inte vad den heter men fanns iaf på K-rauta =)

Ja tänk vad man hinner feja hemma utan barnen =)
kram!