tisdag 24 november 2009

Julklappsbestyr..

Beställde lite julklappar från Lekmer.se idag.

Bl a blev det Min första trollerilåda och poliströja till Dante och Duplo grustag till Elton. Sen en hel del "småsaker" som leklera, pussel, å sånt.
Även några klappar till bror och kusinbarn är klara.. bl annat får tjejerna varsit scrapbookingpaket, mellanstora grabbarna får varsit experimentkit, lillkusinen får walkie talkies. Ska hitta nåt mer litet till dom.

Har köpt lite grejer sen tidigare också, bl a några filmer till Dante. Har valt några av de populäraste julkalendrarna som gått å så lite kläder. Elton får en halvmjuk ganska stor jeep som låter och blinkar å så nån mer grej tror jag.
Sara är jag helt klar med. Hon får en ny skolväska hon önskat sig, plånbok med lie innehåll,  mobilt bredband och twilight filmen..
Sen blir det ju smågrejer i paketjulkalendrarna... Puh.. börjar undra om jag fått storhetsvansinne.
Håller dessutom på å övertalar käraste sambo att vi ska köpa Wii tv-spel till hela familjen också..

Shit vad det ska bli kul att hela bunten kommer hit på jul. Har börjat  kolla recept, planera dukning osv. Då jag ju känt mig lite misslyckad några dar har jag tvivlat på min förmåga att klara den tillställningen fast nu känner jag mig på entusiastisk igen. Idag åkte julgardiner och stakar upp i några fönster.. fiiiint!

Har lite ångest över Eltons födelsedag. Stackarn fyller år 21 december och självklart vill jag att han ska få bli lika firad som alla andra på SIN dag trots att det är så nära julen. Förra året var bara gudmor Babbi här men då var han ju så liten att han inte själv brydde sig, möjligen kände JAG mig lite sårad över att "min" goseklimps kalas prioriterades bort i julhetsen.. men kanske blir det en toppendag i år..
Har funderat på nån variant att fira bägge killarna under 13-helgen då den ligger nästan exakt mitt emellan deras födelsedagar.. får spåna vidare på det.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Shit vad duktig du är som kommit så långt med julklapparna!
Vill se bilder på julgardiner och ljusstakar så att man får lite inspiration.

Och jag tror att du kommer att klara av jultillställningen galant.

Kram!

Annelie sa...

Känner mig sur.. nu har tydligen halva släkten bestämt att vi inte ska köpa till kusiners barn osv.. trodde faktiskt att man kunde på vräka på lite till jul när det gäller barnen..