tisdag 17 november 2009

Skön höst-lunk..





Vilken avslappnad å skön helg vi haft. Egentligen har vi inte gjort nåt speciellt, bara varit tillsammans. Pepparkaksbak blev det i lördags på dan. Svärfar med fru var här på em/kvällen å käkade middag och kollade på hockey. Flera långa lekstunder/promenader i regnvädret blev det också. Jag har insett att jag behöver nån typ av allvädersskor, VATTENTÄTA  och varma sådana..

Vår knasboll till katt var med oss ut en gång i blötvädret när i lekte i alla Rosenlunds parker och hon såg ut som en våt skurtrasa när vi kom hem. Hon är f ö heeelt översocial och är med precis öööverallt. Nu t ex sitter hon här vid datorn å trampar å spinner å stirrar på mig.. Sööööt-mjao!
På bilden syns även de VANSINNIGT fula kökstapeter a´la 90-tal som förra ägarna satte upp när de gjorde om köket. Hur f*n kan man välja nåt sånt med det enorma utbud som finns idag?



Har fått upp gardiner i de nymålade fönstren i vardagsrummet. Julgardiner redan.. men inga tomtar iaf, de är naturvita med guld-änglar på. Köpte en fin krona-lykta häromdan också på in o finn.. Tyvärr är rummet i övrigt fort utan möbler, vi använder det typ som en stor "springa-o-leka-som-galningar-yta" bara samt att det står en stor å ful torkställning för tvätt där nästan jämt. Snabbaste torktiden har vi kommit på eftersom vi eldar nästan varje dag i kaminen nu.



Nån gång vill jag gå en fotokurs och lära mig ta FINA bilder!

1 kommentar:

Mika sa...

åh vilken härlig bild på killarna!