tisdag 3 november 2009

Goa bonustjejan...

Det blir ju inte så ofta jag skriver nåt om Sara.. Även fast hon bor hos oss bara halva tiden, dvs varannan vecka så är hon ju minst lika älskad i den här familjen och tar lika mycket plats som alla andra..
Hon börjar verkligen bli stor, iallafall lång.. hi hi. När jag träffade henne för första gången satt hon i en sulky som T körde henne i ner på stan, då var hon fyra år.. Nu har hon strl 39 i skor, är längre än mig och vi var ute och köpte hennes första behå förra veckan.. Hon är OMÖJLIG att väcka på morgonen å fullständigt disträ när det gäller att hålla reda på nycklar, läxböcker mm. Hon äter helt obemärkt, blixtsnabbt upp precis ALLT som finns i godis, kak eller snacksväg här i skåpen. Hon lägger beslag på hela mitt minimala bestånd av smink och smycken. Hon kan reta gallfeber på vem som helst med sina axelryckningar å ögonhimlande samtidigt som hon säger "och?" med nonchalant tonfall å smackar med tuggummit.
Hon är helt enkelt en 12-åring mini-tonåring.. Men å vilken gullig tjej hon är ändå å världens bästa storasyster tycker både Dante och Elton. Hon har sånt fint tålamod med Dante då han vill hänga på henne typ hela tiden varje gång hon kommer hit på våra veckor..


Nu ikväll fick jag lite skön feed back från henne. Det är ju väldans noga det där med kläderna, kanske inte så värst märkesfixerat ännu men däremot att det liksom är "rätt stuk" är visst livsviktigt. Jag hade köpt en dunjacka på tradera till henne.En ren chansning eftersom jag ju inte visste ifall varken modellen eller storleken var rätt.. Dock visade det sig bli full pott, 10 poäng.. :-) Jag fick en jättekram å hon gjorde glädjedansen och tackade mig tio gånger för att jag köpt just en sån jacka hon ville ha, en sån som tjejerna på högstadiet har...

1 kommentar:

Mika sa...

va fint skrivet om Sara!

Såg du min kommentar om föräldrarrådet förretsen??
Du ska väl va med?
kram!