tisdag 8 december 2009

Pinsamt virrig...

Ja jäklar vad virrig å snurrig jag är.
Vi har fått mögel på Eltons vagn. Ja, jag vet bara det är ju slarvigt och klantigt å sånt händer bara en ostrukturerad, stressad människa.. Så blir det när man bara släpper av vagnen i carporten istället för att ställa in den i källaren..
Hur som helst kan vi inte låta Elton sova middag på dagis i den mögliga vagnen för det är ju inte alls hälsosamt. Jag har kollat runt på blocket efter en annan vagn men det tar emot lite att lägga alltför mycket pengar nu när han nästan är 2 år..
Tänkte göra ett försök att få bort eländet först. Googlade lite å det verkar vara möjligt att döda mögelsporerna så jag ringde till Anticimex för att få lite råd om vad man ska köpa för medel. Jag frågade den sympatiske unge mannen allt möjligt om hur farligt möglet är bl a och om man kan vara säker på att verkligen oskadliggöra mögelsvamparna med det spermiedödande medlet, vart man köper det osv.. Han lät plötsligt lite konstigt och tveksam och plötsligt hörde jag själv att jag sagt spermiedödande medel istället för mögeldödande...fler gånger också. Uhh pinsamt!
Undrar vad mina undermedvetna tankar håller på med.. kanske har jag ägglossning och kroppen säger till hjärnan att jaga spermier.. eller nåt.
Det händer då och då att jag kommer på mig själv med såna felsägningar, jag liksom byter ut ett ord mot nåt heeelt annat. Kan inte låta bli att undra ifall det även händer ibland utan att jag själv märker det? Tycker ibland att kunder på jobbet tittar lite konstigt på mig å ler lite i smyg.. Snart kommer väl några vänliga typer med tvångströjan och låser in mig nånstans..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, du är lika knasig som du alltid varit! Saknar dig vännen! Ska vi klämma in en trevlig helg efter jul-rasket? Känner mig lite julstressad med luciafiranden, julavslutningar, jobb och inköpande av julklappar och allt annat som man råkar hitta på...

Kram Mia

Sandra sa...

Du är bara för underbar! Fick mig ett gott skratt. Tror nog att mannen på anticimex trodde att någon drev med honom.

Massa kramar!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Annelie!

Vill bara börja med att tacka för din gulliga kommentar om vårt hus!

Jag blir oerhört stolt när jag ser att du lagt till mig i listan på bloggar du följer!!
Jag som inte börjar blogga på riktigt förrän den 1 januari, kanske måste tänka om och börja redan nu...för att blogga verkar ju hur kul som helst. :-)

Vad roligt du skriver!
Du verkar vara sådär härligt självironisk.

Sedan kan jag bara hålla med om att sängen var hur snygg som helst ink. sängborden.

Kram Fröken Vit.
www.madickenhuset.blogspot.com

Mika sa...

haha, du är ju för rolig!!

Hur har det gått med mögelsaneringeb??
kram

Annelie sa...

Nä, det blir nog till att leta ny (begagnad) vagn. Eller iaf sittdelen.. Just nu har han dubbelsäng på dagisvilan då vi får ta syskonvagnen, hi hi