tisdag 27 oktober 2009

Mysigt


Den gångna helgen var såå mysig här hos oss. Grabbarna var hemma från dagis tors och fred förra veckan pga snuva. Dom var tillräckligt skruttiga för att vara hemma men friska nog att var glada och leka. Elton har verkligen blivit stor till sitt sätt sen han började på dagis och det har Dante också märkt tror jag. Dom har verkligen funnit varandra i leken nu och har jätteskoj ihop. Diskuterar tillsammans vad dom ska göra och hur leken ska gå till. Bygger kojor å tåg, kör med bilar eller bygger jättebyggen av duplot. Bädda ner gosedjur har också varit poppis nu. En del brottning i sängen eller på kuddhögar på golvet blir det också, dock avslutas dessa ofta med krockar å gråt.

Just nu sitter jag här och funderar på vad jag ska ta mig för här hemma.. Hittade en tävling i bloggen Beas barnslikheter som går ut idag, http://beasbarnslikheter.blogspot.com/2009/10/tavling-vinn-vimplar.html Skulle verkligen bli fint med dessa vimplar i Eltons rum. Tävla där du med vet ja!
Hyfsat städat är det här för en gångs skull så det kan jag släppa för tillfället. Finns ju MASSOR av andra projekt men de flesta kräver inköp av div material eller prylar och nu inför julen måste man ta det lugnt med spenderande vad gäller allt annat än julklappar..
Fönstren är färdigmålade i vardagsrummet här uppe. Dom behöver tvättas dock.. hmm hade tänkt å spara det tills lövfällningen e klar.. Har fått för mig att de håller sig rena lite bättre¨då. Dessutom är det duggregn å snålblåst ute idag så jag känner inte för att klänga  runt på en stege.. Kan ju förstås ta insidorna iaf så gardinerna kan få komma upp. Japp, så får det bli!

So long!

Inga kommentarer: