lördag 2 augusti 2008

Nu har vi flyttat!

Det är väl alltid lite kaos i tillvaron att flytta, det tycker nog de flesta människor.. Om man sen lägger till 3 st barn i blandade åldrar mellan 7 månader å 11 år som var med under hela flytten så blir själva flyttdagen en äkta livskris för de trötta föräldrarna. Sen blev ju inte hela saken direkt enklare heller av att jag plötsligt lite spontant fick för mig att vi skulle köra iväg hela flyttlasset på tisdagen istället för den planerade efterföljande lördagen. T var verkligen SKITSUR på mig hela dagen. Pappa var med som tur var å styrde upp allt så det gick otroligt smidigt ändå, shit vilken kung han är på att bära grejer å packa!
Dock överlevde vi krisen och hela familjen är nu helt förälskade i vårt nya hus! Jag måste dock erkänna att jag låg vaken första kvällen å kände mig väldans deppig. Tyckte huset såg så fult å 80-talsaktigt ut när det var tömt å våra trista IKEA prylar stod helt nakna å opersonliga huller om buller utefter väggarna. Helt oväntat blev jag också lite vemodig över att flytta ifrån lägenheten.. Känns som en era är över liksom, där gick jag med magen när vi väntade Elton och dit kom vi hem med honom från BB. Dante har också tagit många avgörande steg i sin utveckling där.. Fick eget rum å började sova i sin egen säng osv.

Inga kommentarer: