torsdag 21 augusti 2008

Vardagen är skön..

Har insett den senaste veckan att det faktiskt är riktigt skönt med vardag igen. Lite mer struktur och ordning å reda. Tror att speciellt Dante mår bra av fastare rutiner och även Tomas. Jag är väl mer flexibel av mig även om jag gillar att planera.
Nu när T är inne på andra veckan på nya jobbet börjar han bli lugnare å gladare igen. Det blir såå mycket omedveten stress å humörsvängningar hos honom så fort det är nåt han inte riktigt har kontroll över. Jag som känner honom så väl märker det väldigt tydligt.
Jag tänkte mest skriva ett inlägg om underbara, lillgamla Gull-Dantes sköna kommentar idag när vi var å kollade på en loppis här i stan. Vi såg ett hörnskåp som var rätt fint och diskutarade om vi skulle köpa eller ej (jag å tomas alltså) Efter ett tag säger Dante med lite otålig röst som om han pratade till några småungar: Ok, men vi bestämmer att vi slår till om det kostar 199 spänn, annars får vi kolla på blocket istället sen!
Hi hi, han e så rolig. Funderar på i vilket läge han snappat upp de uttrycken, å vadå 199 kr? Han har väl inget hum om pengars värde, eller?
Målade klart sista biten av de gråa väggarna igår kväll och jag känner mig riktigt nöjd.

Inga kommentarer: