söndag 17 augusti 2008

Hallrenoveringen halvklar




Just det ja, har inte skrivit nåt på länge om hur det går med renoveringen av hallen. Det går verkligen löjligt sakta framåt. Förstår verkligen inte hur vissa kan vara så effektiva och fixa massor i sina hem, jobba heltid, göra massa kul med barnen, alltid se fräscha ut osv.. Jag får väl helt enkelt erkänna att jag/vi inte tillhör den skaran.


Jag har målat alla dörrar nu utom Dantes och all panel är också klar. Vitt och fint blev det även om en yrkesmålare säkert skulle ha ett och annat att invända på arbetet. Jag tog först ett lager snickerigrund och sedan på med halvblank oljefärg. Sen har jag valt att måla grått ovanför panelen, det är nån slags vävtapet som sitter där och det visade sig bli jättebra att måla på den. Har grubblat lite över om det blir för mörkt med det gråa men har bestämt mig för att behålla det tills vidare ändå. Blir nog snyggt med vita möbler, ramar osv till sen.


Nu har jag dessutom äntligen hittat jättefina sko och hatthyllor på MIO som jag bara SKA köpa, lite smådyra var dom väl men det struntar jag i. Letar också efter nån smal byrå på blocket och så blir det nog ett hemnes avlastningsbord att ha telefon osv på..

Inga kommentarer: