söndag 13 juli 2008

Upptäcksfärd i trädgården


Idag var vi i huset å träffade säljarna för genomgång av div apparater och att vi skulle "besiktiga" städning å så. Kände verkligen att jag kommer att trivas där. Samtidigt fick jag lite kalla fötter nu in i det sista innan flytten. Hjälp, hur ska vi få tid med allt vi vill/måste göra och framför allt, kommer vi verkligen klara av det rent praktiskt? Just nu känns det knappt som att vi hinner städa å hålla efter här i lägenheten ens och då är ju det ett betydligt "lättare" boende ändå. Försöker tänka positivt, Elton blir ju större han också och kommer så småningom inte behöva bäras lika mycket å så. Sen hoppas vi lite att Dante kommer vara något mer "självgående" där å kunna vara ute i lekstugan, gräva i sandlådan osv och inte behöva ha nån av oss med hela tiden. Intalar mig själv om och om igen att vi inte inte inte kommer att kunna göra iordning allt på en gång. Det kommer få ta sin tid, ett rum i taget.

Jag funderar även en hel del på hur vi ska möblera.. Matrummet var inte lika "djupt" som jag kom ihåg från visningarna och dörröppningen till nuvarande vardagsrummet (som vi ska ha som sovrum) var mycket bredare än jag kom ihåg. Tror inte vi kommer kunna ha så stort matbord som jag hade tänkt, ett vitt Norden från IKEA.

Men jag är jublande glad över vår lilla trädgård!! Gick runt där idag och upptäckte massa saker jag missat förut. Bl a ett jordgubbsland med MASSOR av jordgubbar och smultrongubbar som ger bär ända in i oktober. En härlig tuva gräslök och vitlöksgräslök. En ljuvlig doftros (har jag för mig att den hette) En underbar syrenbuske med himmelsblå blommor utanför köksfönstret, ett fint litet plommonträd, massa fina perenner i en sluttningsrabatt och ett stort snår med rabarber.

Imorrn får vi nycklarna och då kan jag börja lägga in lite bilder! Har hittat ett par fina lampor på Ellos till matrummet som jag tänkte beställa. Ljusrosa bäddsett på rea har också hamnat i kundkorgen. Budgetshopping på hög nivå ;-)

Ska gå å sova nu men jag tror inte jag kommer kunna somna... Dante håller på att bli dunderförkyld så det är väl risk att sömnen blir dålig de kommande dagarna så jag får väl försöka...
















Inga kommentarer: