tisdag 28 september 2010

Mina datorvanor

Nästan varje dag när barnen antingen somnat för kvällen eller jag får en stund över på dagen så brukar jag ta min vanliga cyberpromenad.. Då kikar jag dels in här i bloggen för att kolla om nån kommenterat eller skriva ett inlägg om jag har nåt på hjärtat.
Facebook är också obligatoriskt, man måste ju ha lite koll på vad som hänt i bekantskapskretsen samt även ge ifrån sig ett å annat livstecken själv ibland. Egentligen är jag väldans skeptiskt till att hålla kontakten via just datorn å även sms men vissa perioder i livet får det nog lov att bli så då man kanske inte skulle ha kontakt med folk alls annars.
Ibland blir det även ett besök på familjeliv, min gamla favoritplats på nätet där jag även träffat en del goa vänner jag fortfarande har kontakt med.. Dock har jag inte lika stort utbyte av den sidan nu längre när barnen är större.
Sen sist men absolut inte minst är det alltid ett besök på blocket. Kollar ofta igenom annonserna på möbler och heminrednig. Just nu letar jag efter en skänk, ett dataskåp samt extra klädsel till vår hörnsoffa. Håller utkikt efter billig ved också.
Å faktiskt så ska jag erkänna att jag rätt ofta hamnar på olika webb-shoppingsidor där jag ibland faller för frestelsen att klicka hem div fina saker..
Igår råkade jag beställa en brödburk (som jag faktiskt velat ha väldigt länge och denna var nån 100-lapp billigare än jag sett förut) och en fin dörrskylt till tvättstugan..

Härom dan fick jag även hem ett paket med en jeansklänning jag beställt från Halens.. jag har snöat in på volanger så jag är verkligen helt förtjust i denna.


Sen så köpte jag även en klänning på Kapp Ahl för för mitt presentkort jag fick på födelsedan av bästa Babbi å svärfar. Även den är en favorit och nu känner jag mig ovanligt uppdaterad å välutrustad i garderoben.


Önskar mig dock ett par stövlar med tillräckligt vida skaft för mina timmerstockar eller ett par smalare vader såklart, men då ska de levereras inom några veckor. Sen  saknas bara ett jobb där jag kan få användning för mina nya fina plagg.
Var på en andra intervju igår för ekonomi/administrativ assistenttjänsten som jag sökt. Dom skulle träffa tre kanditater till så vi får se hur det går.
Nu är snart dagens lilla datastund över å det är dags att hämta boysen på dagis. Jobb ikväll men sedan väntar ett par hel-lediga dagar.

Tjingeling!

1 kommentar:

Therese sa...

Jag köpte ett par supersköna stövlar på ecco outlet för nåt år sedan, kolla med deras sortiment.