söndag 3 oktober 2010

Fusk-fix i matrummet

Fick ett ryck å började måla matrummet härom dan.. Har ju oftast bara nån eller ett par timmar på mig att jobba ostört varje gång så jag kör taktiken en vägg i taget typ.. Nu tog jag den extremt lätta vägen om bara rollade rakt på de 90-talsaktiga ljusgrönmelerade tapeterna.. Borde ju naturligtvis ha spacklat och ev rivit ner innan eftersom alla tapetskarvar nu syns och dessutom dubbelt eftersom förra ägarna tapetserat rakt över skarvar och allt utan spackling de med. Men tid är ju en bristvara i mitt liv och det fick bli halvdant eller inget alls å då måste ju halvdant vara bättre, eller? Mycket ljusare å fräshare blev det iaf.
 Fick upp en hylla jag köpte på loppis för ett tag sen också. Den var mörkgrön å ful men blev helt ok med vit färg på. Känns som den iaf var värd sitt pris, 25 kr.


före



Efter


Med söta bakreceptböcker som jag samlade mest för de fina mönstren på omslagen

Nästa projekt blir ett litet bord som jag också köpt på samma loppis men det kostade hela 175 kr. Tänkte försöka få bort glasskivan och göra nåt kul med foton eller så där under. Å så vitfärg förstås.. Gillar verkligen formen på detta. Det kan nog bli jättefint.


3 kommentarer:

Mia sa...

Vilka fin fina fynd! Jag vill oxå gå på loppis och hitta såna fina fynd. Var hittade du dem?

Kram Mia

Annelie sa...

Vi har en stor loppis jättenära här som alltid får in massor med grejer. Ofta mycket folk där dock så det gäller att ha lite tur när man ska få tag på gobitarna.. Sen går stor del av vinsten till välgörenhet, extra bra ju..

Mamma Feemje sa...

Jätte fin Porslin/bok hyllan!