söndag 4 oktober 2009

Jag har börjat få julstämning..

Det var ett par dagar med gnistrande morgonfrost nu i slutet på veckan dessutom visar almanackan att vi gått in i Oktober. Då är det väl inte så konstigt att man börjar tänka lite på den kommande julen.. Ska bli extra roligt i år att pyssla till en riktig jul. Dante är fortfarande i tro-på-tomten-åldern och nu är även Elton stor nog att få glädje av juligheterna.
Jag ska köpa/göra julklappskalendrar till barnen i år har jag tänkt. Då vill det nog till att jag börjar fundera redan nu på vad dessa ska fyllas med. Små saker som uppskattas av ungarna utan att vara dyra.. hmm. Till Sara är det ju superenkelt, hårspännen, örhängen, läppglans å sånt älskar hon ju. Grabbarna är mycket svårare.

Jag beställde två elljusstakar till köksfönstret häromkvällen också. Jätteglad att jag hittade dessa i vitt, var helt slut överallt förra året. Även julgardiner till köks och matrumsfönstret i samma beställning men jag är inte helt 100 på om dessa verkligen passar i matrummet, kanske bara använder kappan där.. till köket blir dom iaf klockrena..



1 kommentar:

Mika sa...

Ja, tänk att det snart är jul!!!
Helt underbart!!
kram