fredag 11 juli 2008

Kaosfamiljen på kalkonkryssning!

Usch, vi var på kryssning igår, kom hem tidigt i morse. Det var säkert 12-13 år sedan jag senast satte min fot på en finlandsbåt men jag minns ändå att jag undrade då varför folk åkte med sina barn på en sån resa. Nu undrar jag det ännu mer. Eftersom vi åkte på morgonen så formligen kryllade hela båten av småbarnsfamiljer som tydligen haft samma fåfänga förhoppningar som oss om ett trevligt dygn ombord med aktiviteter för både små å stora, god mat å dryck å bla bla bla Våra aktiviteter bestod till största delen av att stå med barnvagnen utanför nån hiss och vänta tillsammans med 19 andra barnvagnsekipage för ännu en tur till bollhavet. Dessutom var det så att lekrum, clownshow, barnkaraoke osv intresserade Dante i max 3,5 min sen ville han vidare till nästa anhalt. Sara å sin sida var helt ointresserad av allt. Det enda hon ville göra var att spela på såna där spelautomater. Hon fick 200 kr att spela för men då blev hon snål och ville hellre spara pengarna. Sen blev hon sur på oss för att vi inte la i mer pengar i spelen åt henne. Elton vägrade sova i vagnen så jag fick tillbringa massa tid i hytten med att amma å söva honom där.. Dante vägrade äta något å levde på godis och 2 bananer hela resan. Tomas muttrade å gnällde över hur tråkigt å jobbigt allt var å jag blev skitsur på honom för det och kände dessutom en stor irritation över alla fyllskallar, byfånar, båtraggare, karaokegroupies, heltäckningsmattor, fula kromade inredningsdetaljer, tyska turister, fasttorkade tuggummin å annat som är rikligt förekommande på dessa båtar.
Nu är det sååå skönt att vara hemma igen. Dock börjar det bli rätt ödsligt här nu när vi har över 50 packade kartonger å inte alls så många saker framme som gör att hemmet känns bebott.

Inga kommentarer: