onsdag 18 augusti 2010

Kvällsterapi å faster igen!

Idag gjorde en ny liten kusin äntligen entré 18 dagar efter utsatt bf-datum. Alldeles för mysigt där inne i magen tydligen. Stooort GRATTIS Nicke å Mari till eran lilla tös. Nu blir det snart en tur till skogsfolket igen för faster vill snusa på bebis.

Det har ju varit en del att bearbeta på senaste tiden å mycket tankar som maler runt i huvudet. Många trista stunder tillbringas i sängen väntandes på sömnen om kvällarna. Ibland tömmer jag huvudet ett tag under dessa sena timmar genom att spela ett meningslöst, beroendeframkallande spel på mobilen. Jag hatar annars sånt ickeproduktivt tidsfördriv.. men nu förstår jag nog ändå till viss del varför folk ägnar sig åt sånt.. He he, jag har verkligen tagit ett steg framåt i min personliga utveckling..
Har fått ett lite spontant projekt också som kräver lite omsorg och fungerar som terapi.. Räddade en gammal kökssoffa som grannarna skulle slänga. Den var knallblå och kanske inte min dröm-modell av kökssoffa men ändå helt värd att pyssla om lite..den kan fylla ut lite tillsvidare i vårt ekande matrum tänkte jag..

 Det ska vara en utdragbar del också som ska sitta framtill å så kan man bädda ner nån övernattande stackarne om det behövs nångång..

Halvt grundmålad.. lägger ner "lagom" med jobb bara eftersom den egentligen inte min önskesoffa.. Har lite svårt för såna runda svarvade pinnar egentligen..

Om ni undrar varför jag tog mig an detta mindre viktiga projekt nu direkt när rumsavdelning å fix bara är halvklart så var det bara för att den stod ivägen här å var för tung för att släpa ner in källaren.. och den var FÖR blå för att bara placeras in vid vid matplatsen...
Och gissa vad?.. nu har jag börjat vela igen hur vi ska ha det med rummen. Vilket jäkla pucko va?
Funderar nu ändå på om grabbarna ska få dela trots allt, nåt år eller två.. Det är ju ett stort rum och faktiskt är dom ju inte så stora att dom faktiskt behöver varsitt. Jag har t om hört av barnpsykologerna på radion att det rentav är bra för syskon att dela för att de blir hejare på konflikthantering då.
Ja, jo tänk hur vi är vi människor, det går alltid att vrida å vända på argumenten så att de råkar passa ens syften.
Sanningen är den att det faktiskt blev skitfult med hyllväggen å vårt sovrum i vardagsrummet och mina ambitiösa tapetserade bokhyllor blev inte alls så snygga som jag tänkt mig.. Och om jag ska köra vidare på den lösningen måste jag lista ut några små saker för att hela konstruktionen ska funka..


Annars kan man ju kanske försöka få Arga Snickaren att ta sig an vårt case.. Vi sitter ju i ett för oss opraktiskt hus med bara massa "om" och "kanske" överallt..
Han kanske kan ta tag i min karl å få få honom å uppskatta saker å ting lite mer... Hmm ska kolla hur man söker dit....              Kanske..                 imorrn.. eller nästa dag..

Morgondagen blir en prövning.. begravningen av Dennis är då, blir nog skittungt!

Go natt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Tänker på dig/er idag och hoppas att begravningen går bra. *massa kramar* Vi får ta tag i den där fikan nu. Börjar bli dags! Hur jobbar du kommande vecka?

lurksmulan sa...

Soffan är ju jättefin! Vill ha!