onsdag 11 augusti 2010

Hjälp mig välja..

Nu kommer ett betydligt mer lättsamt eller rentav ytligt inlägg..
Känns lite som livet eller iallafall känslorna, hamnat i stiltje för tillfället och jag försöker samla lite krafter i lugnet mellan stormarna.
Jag pysslar på så smått här hemma å utgår från att detta är iaf vårt hem just nu och sen får framtiden utvisa hur länge.
Mitt å T:s blivande sovrum bakom bokylleväggen börjar ta form och snart kan jag börja flytta in våra möbler dig. Då kommer det roliga, nämligen att ta itu med att göra iordning ett rum till Elton.
Nu har jag lite huvudbry om vilken säng vi ska köpa till honom. Det är ett absolut krav att det ska vara en bilsäng, det har han pratat om sen vi flyttade hit nästan.

Min favorit (från Ratti natti). Gillar den glada färgen och att den är så charmig å lite "gullig" liksom. Sen har jag tänkt lite till och kommit fram till att den kanske är FÖR gullig? Han kanske vill ha nåt sportigt vrålåk å ledsnar på denna innan han fyller 3 typ..

Typ denna (från Erikslund möbler)... Den är också fin tycker jag men inte lika mysig. Sen är det kanske en nackdel att man inte kan kliva i och ur från sidan så lätt om det ska smygas upp på natten å så. Men Elton skulle ÄLSKA de sportiga hjulen.. Han har nån svaghet för fläskiga fälgar lillskrutten

Eller ska man redan nu tänka på att det inte är alltför lång till tills superhjältar kommer fånga hans intresse och satsa på en batmobil (från Erikslund möbler) istället?

Klart man skulle kunna fråga honom själv och visa bilderna men 2,5 åringar är inte kända för att tänka varken praktiskt eller långsiktigt.
Snälla hjälp mig med lite åsikter å konstruktiva råd mina kloka vänner! Alla sängarna kostar mellan 2200 och 3000 så det är ingen stor prisskillnad och bäddmåtten är som vuxensängar. perfekt när man ska ligga å läsa saga å somna där för resten av natten..

Natti natt så länge!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar för bil nr 2, helt klart. Visade även min nyblivna 5-åring som faktiskt är vaken (pga födelsedag) och han sa oxå att den bilen va coolast!

Kan vara rätt bra att den är lite hög på sidan då ramlar man inte ur så lätt och om han ska in till er får han väl krypa ut nertill.
Kram & lycka till & kämpa på - du är en kämpe!
Kram Carro

Sandra sa...

Bilnörden Sandra röstar oxå på bil nr 2. ;-) Helt klsrt den tuffaste!

Annelie sa...

Hi hi, va kul. Jag vet nästan säkert att även elton skulle välja 2-an. Det visar att han redan har en väl utvecklad smak när det gäller bilar. Mamman börjar ge med sig..

Mia sa...

Ha haha, jag jag skulle också välja en tuffare bil. Känns för snällt med nr 1. De växer ju så fort och då är det "inte coolt" längre... C ville ha en "häftig borg med coola färger" när jag frågade honom sist. Gärna Star wars tema kan jag tänka mig...

Anonym sa...

jag röstar till bild nummer 1. det ser ut mycket mer