lördag 31 juli 2010

Vad är ok?..

Har egentligen 1000 saker å tankar att skriva om men det mesta rör personer runtomkring mig och är för personligt eller känsligt att skriva om här. Man vill ju inte utlämna nån som aldrig bett om det...
Känns bara så trist å själlöst att bara skriva om ytliga saker som shopping e dyl. Det är verkligen en skitsvår balansgång.. känner mig frustrerad över att inte riktigt ha bestämt mig vilken nivå jag vill att den här bloggen ska ligga på, vilken inriktning den ska ha och vilka den ska rikta sig till..
Funderar på att låsa den så får folk som är intresserade ett lösenord istället. Ibland känner jag tom för att skita i hela grejen, jag har ju liksom aldrig riktigt kommit igång helt. Ofta känner jag mig besviken å lite stött när någon jag känner berättar att dom vart inne här å läst men utan att nånsin lämna en kommentar efter sig.. Är jag töntig då eller? Känns bara som en jädrans envägskommunikation å då kanske det är bättre att ha den stängd å använda som en slags dagbok där jag kan skriva "allt" och senare i livet ha som en minnesbank för egen del. Lämna gärna synpunkter i KOMMENTARER.. ;-)

Idag är det 2 veckor sedan lillebror Dennis dog å nu börjar insikten drabba även mig vi aldrig får se hans charmiga smajl igen. Har känt mig riktigt nere ett par dar nu. Får akutgråt som bara måste ut vid alla möjliga tillfällen. Om jag ser en motorcykel, en ung kille som liknar honom eller så.
Träffade pappa igår hos Nicklas han var där å hjälpte dom att köra hö. Han var vid ganska gott mod just nu iaf. Han tar alltid hand om Rocky, dennis hund å så Nathalie som eg inte är hans dotter alls men som ändå kallar honom pappa. Tomas fick slita lite med höet också.
Nu är det bara några få dagar till Nicklas å Mari ska få sin lillknodd. Såå mysigt å jag är lite avundsjuk som vanligt när det vankas bebis.
Fick ett gråtbryt också vid tanken på att Dennis missade hela den underbara resan.

8 kommentarer:

lurksmulan sa...

Tack för gratulationen på bröllopsdagen, du som har fullt upp med ditt eget.
Om du låser bloggen vill jag gärna ha lösenord, jag läser väldigt sporadiskt men det är kul att se vad ni sysslar med, vi har ju haft kontakt länge nu!
Kram till dig!

mary sa...

hejhej, jag vet precis vad du menar med att det känns som en envägskommunication när man inte får några kommentarer men nu har jag bestämt mig för att skita i det utan skriver för min egen skull. Ibland blir det ytligt och ibland lite mer allvar. De som tycker att jag skriver ointressant kan väl sluta följa bloggen tycker jag. Ibland får jag för mig att skriva en hemlig anonym blogg där jag verkligen kan skriva ALLT jag tycker och tänker men jag har den bara i tanke än så länge.. Jag hoppas att du inte slutar skriva för jag gillar det du skriver. Jag ser det som ett sätt att finnas i ditt liv trots att vi sällan ses.
Jag vet att du har det tungt just nu och du finns ofta i mina tankar.
Stor kram
Mary
P.s vi syns i augusti hos mig!

Mika sa...

Jag är så lessen för din förlust!
Många kramar Mika

Anonym sa...

Lilla gumman tänker mycket på er! Tycker absolut inte att varken du el Mary ska sluta med era bloggar, det är de ända som jag följer där det är någon som skriver vettiga saker.
Tror det är nyttigt att skriva av sig också!
Kämpa på tjejen och om du ska hälsa på Mary är du nära oss och är alltid välkommen in här med! Kram & hälsa T. Kram Carro

Anonym sa...

Strunta inte i skrivandet , det är bra att kunna få ur sig sånt man kanske inte orkar prata om , det är bra för att bearbeta bla sorger o förluster..
Kan inte ens föreställa mig vad du o din familj går igenom , så jag vill bara säga att jag skänkt er en tanke varje dag sen jag läste på facebook vad som hänt...
Kramar från Sofie

Mia sa...

Hej vännen! Har läst här inne då och då men är mycket dålig på att skriva kommentarer. Jag är verkligen inte rätt person att fråga om vad som är tillåtet eller känns rätt att skriva på en blogg. Är en så dålig bloggare själv. Skriver mycket i perioder men slappar verkligen till emellanåt och skriver ingenting alls på ett par månader. Har skrivit mycket av och till och går ibland tillbaka till min text och läser. Det blir som en dagbok.

Har själv aldrig velat ha lösenordsskydd. Känns som att det då blir för skyddat och då kan jag lika gärna skriva en dagbok på min egna dator. Vem skulle då vilja läsa min knäppa blogg liksom? Kanske handlar det om att jag inte tror att min blogg är så välbesökt. Jag har dessutom väldigt dålig koll på vem som har vilket lösenord så det brukar liksom rinna ut i sanden för mig då en del använder lösenord. De behöver ju bytas emellanåt och då orkar jag liksom inte maila om nytt igen. Men smaken är som sagt som baken, delad...

Jsg tänker på dig vännen! Ni var saknade på Öland!

Kramar Mia

Anonym sa...

Hej Annelie,
Sänder en tanke till Dig i denna svåra stund. Ta ett steg itaget nu så att Du inte rusar förbi sorge arbetet...det kommer ifatt dig.
Ta hand om Dig och familjen.
Kramar Malin

Jeddan sa...

Hej vännen,
Jag uppskattar din och Mary bloggar jättemycket! Jag hoppas du fortsätter skriva! Kan absolut börja kommentera mer, har inte haft en tanken på det bara...
Så glad att du och T och barnen har det bra! Beklagar verkligen förlusten av din bror, jag kan inte ens försöka förstå hur du känner! Jag hoppas du kommer till Mary i augusti, vore så trevligt och ses. Känner mig alltid så stärkt och glad efter vi ses.. Många kramar din vän Jessica