torsdag 8 juli 2010

Livet är underbart!
Har aldrig haft så här lång sammanhängande sommarsemester nångång förut. Det har alltid blivit flera kortare perioder med jobb emellan men nu inser jag att detta är såå mycket bättre. Känner hur jag liksom vaknar till liv gradvis hela ledigheten och blir mer och mer social och .. glad  helt enkelt. T och jag är nästan nykära å barna är fantastiskt goa, glada å harmoniska.
När jag tänker framåt på den tunga långa vintern med långa rader av vardagar så känns det ändå som att man kommer greja det också...
Visst finns det lite irritationsmoment som tight ekonomi å viss frustration över saker jag vill hinna göra men så är det väl alltid.
Vår tur till Leksand förra veckan var heelt fantastisk! Det enda jag verkligen kan klaga på är att virr-jag glömde väskan med nyladdade kameran på bänken hemma.
Vi bodde i en fräsh å rymlig stuga med lovely utsikt över Siljan. Stugbyn/campingen var skitfin och vi hade lätt kunnat roa oss själva och barnen alla fyra dagarna bara inom dess område. Det fanns jättestrand, lekparker, hoppborg, linbana, restaurang, minigolf mm Nu gjorde vi ju lite andra aktiviteter också. Sommarland tillbringade vi en heldag på och det var kanonkul. Snyggare och renare å roligare än Skara, kanske lite mindre dock. Mitt mysigaste minne från den här resan var nog ett spontandopp i Siljan som vi tog första kvällen. Det var 27 grader varmt kl åtta på kvällen och sjön var helt spegelblank. Killarna vara som glada galna små kalvar å struttade runt i vattnet så jag höll på att garva sönder revbenen. Dom var plötsligt inga badkrukor längre.
Vädret var verkligen på vår sida och det är också nåt nytt för mig i semestersammanhang, jag brukar alltid annars ha otur med vädret när jag är ledig.

Tjingeling!

Inga kommentarer: