söndag 27 juni 2010

Semester pågår!

Här njuter man för tillfället!
Jag som vanligtvis brukar ha en himlans otur med vädret så fort jag är ledig kan nu konstatera att första semesterveckan har överträffat alla förväntningar. Livet blir liksom så lätt å enkelt när det är fint väder, speciellt livet med barn. Vad man än pysslar med utomhus är bara skönt och trevligt, frå att sitta på sandlådekanten i nån lekpark, till att stå å kicka boll med hela gatans ungar eller bara hänga i trädgården medans barna rör sig fritt mellan poolen å studsmattan.
Tänkte nog få lite nyttiga saker gjorda också. Jag SKA få ordning på våra rumsindelningar här i sommar å sen ska vi fixa en sandlåda till Elton.

Jag fick hjälp av Saras mamma att toppa håret härom dan å jag sörjer lite över det som klipptes av trots att det var behövligt.
Kolla vilken kalufs. Fler och fler lockar har kommit med åren konstigt nog.
Jag är nog en sån som aldrig kommer att ha kort hår. Inte ens när jag blir äldre, många passar i det men det är även många som ser onödigt "tantiga" ut när de klipper av sig håret tycker jag. Min finaste moster Anita är en riktig "frisyr"-förebild för mig å även på många andra områden faktiskt.

Har shoppat den här fina trädgårdsmöbeln till barnen och jag är så jätteglad över den. Den finns på Rusta för 499 kr och det är faktiskt ett ställe man kan göra riktigt roliga och fina fynd emellanåt.

Midsommaren är avklarad också vilket jag tycker är skönt. Det blev väldigt lyckad sådan då vi först åkte ut till havet. Vi strosade omkring i Trosa och beundrade de underbara husen runt kanalen där å alla jet-set båtarna. Sen åt vi god lunch där på en trevlig uteservering innan vi drog tillbaka till slöddertälje. På kvällen hamnade vi helt spontaninbjudna hos ett par supertrevliga grannar där Dante nyligen blivit jättego vän med sonen i familjen. Vi blev kvar där till elva på kvällen och morgonen efter sov hela familjen till kl nio. LYX!
Enda dåliga var att kameran låg bortglömt i skåpet hemma..

Nu är det sussadags då vi ska iväg på äventyr upp till sköna Dalarna imorrn. Vi har hyrt en stuga på Leksands strand å ska bl a gå på sommarland däruppe.
Ska även försöka få till en dejt med gamla kära barndomskamraten Jessica som bor i Rättvik numera.

Natti natt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Denna sida kan kanske vara av intresse för ditt fina lockiga hår :)

http://www.lockig.se/