måndag 29 november 2010

Tidsoptimisten Annelie svamlar..

1:a advent är avklarad. Full vinter utomhus och snart är det dags för jul igen! Japp, julstämning på topp!

Vår adventsljusstake på matbordet..

En rolig variant av adventsljusstake med ljusglas som man ställer i små tygpåsar. Det lyser jättefint fast det var väldans svårt att visa på bild märkte jag.


Tillverka egna paketkalendrar.. köpa och slå in alla paketen.. måla klart andra trappräcket.. göra omfördelningen av rum på övervåningen.. måla om Dantes rum.. fota å pyssla ihop personliga julkort.. sy julgardinslängder till matplatsen.. "lära" Elton sova i sin egen säng.. försöka få tillbaka kontakten med nära å kära.. höra av mig till alla som jag saknar... lite tid tillsammas med älskon utan barn nångång.. färga håret.. sälja massa på Tradera.. åka å fynda saker på loppisar... fixa iordning dessa saker (möbler).. motionera.. laga god mat från smarriga recept.. bygga pepparkakshus.. familjeutflykt med korvgrillning i skogen... åka skridskor.. tapetsera fondvägg i matrummet.. äta julbord med jobbet.. personalmöte på jobbet.. utvecklingssamtal på dagis.. lära Dante rida.. mm, mm

Några av ovan nämnda saker är "måste"-grejer å andra är bara önskemål men nånstans i min enfald trodde jag att detta skulle kunna hinnas med...
Tyvärr blir återigen en hel del bortprioriterat.. :-(  Får nog lägga det på agendan för 2011 istället..
Kanske har min kära T rätt, att bo i hus som man inte hinner med att ta hand om är bara ett extra stressmoment...
Det är kanske lägenhet som gäller för oss.. Han anmälde faktiskt intresse för en 5:a i Bromma nyligen genom stockholms bostadsförmedling.. Stor å med billig hyra, två balkonger å öppen spis.. det lät lite trevligt men egenligen inte förstahandsvalet för mig då kanske.. Hur fam gör man då den ene (jag) vill bo på landet med massa barn, vänner å djur hellre än full bekvämlighet medan den andre vill ha raka motsatsen..
Separation kommer upp till diskussion då och då men känns för sorgligt om det ska behöva gå så långt. Varför ge upp nu liksom?..

Nä men nu har jag massa måsten att ta itu med..

Första pepparkaksbaket för denna jul..

Vår vackra kisse!

Inga kommentarer: