tisdag 2 november 2010

Negativ energi..

Shit vad det inte händer nåt i mitt liv. Eller jo, såklart händer det saker, men bara de vanliga liksom. Men nu kom jag på att min cykel blivit stulen förresten, det är väl det enda.
Nu har T en svacka igen och jag är förbannad på mig själv för att jag accepterar det ännu en gång. Min energi töms av detta och jag är rädd för att till slut bli bitter. Känns som jag slösar med livets begränsade dagar.
Dante var också lite nere förra veckan och jag tror det beror på att han känner av den negativa energin. Nu är han dock sig själv igen.
Jag använder som vanligt barnen som "lyckopiller" för att inte själv deppa ihop.
Många super, spelar, kedjeröker eller tröstäter när dom har det jobbigt.. jag har nog en liten tendens att "tröst-shoppa" tror jag...
Klickade hem dessa stövlar på Tradera härom dan.. Imorrn ska jag ner på stan å köpa doppresent till brorsans lilltös som döps på lördag. Jag borde ta med mig nån som skyddar hushållskassan å hindrar mig från att gå in i andra affärer.. Har fått span på en underbar lite klockad knallröd kappa/jacka med liten puffärm som säljs på HM.. sån skulle jag känna mig tröstad av..



Sen är det ju det här med att jag är en sån sucker för julen. Jag blir väl idiotförklarad nu men jag har redan köpt en del julklappar å sytt en ny julgardin.. Längtar till 1:a advent så man kan få sätta upp stakar å stjärnor å huset kan fyllas av det mysiga ljuset. Jag är på jakt efter en jättestor adventsstjärna, typ en meter i diameter..

3 kommentarer:

Sandra sa...

"Skönt" att veta att jag inte är den enda julsuckern... Jag längtar oxå som tusan! Har du kollat på IKEA efter adventsstjärna? Tyckte att de hade ganska stora där.
Kram!

Sandra sa...

På Clas Ohlson har de julstjärnor som är 100 cm. Kanske ngt?

Anonym sa...

Jag tycker du ska köpa den röda kappan om du känner dig tröstad av den. Du kan ju ge den till dig själv i julklapp! Så brukar jag göra när jag vill ha något lite extra. Då vet man att man får vad man vill ha i paketen. ;-)