lördag 29 november 2008

Några fynd!

När det är skralt i kassan får man se till att leta lite noggrannare på loppis eller bland annonserna på blocket.. Jag brukar inte vara någon duktig "fyndare" men då och då hittar jag nåt fint..

Dessa små fulsöta furulampetter köpte jag på lokala loppisen, 55 kr för ett par. Efter ett lager med grå färg har de kommit upp i hallen. Jag blev rätt nöjd med resulatatet.

Hittade även en hatthylla på blocket för några hundralappar som passade finfint till den vita panelen.. Målade den lite vitare vit bara först eftersom den hade en ganska gulnad nyans innan.

Nu ska jag bara ha tag på nån fin passande skohylla, en smal byrå, taklampa, sittbänk med förvaring eeh.. ja typ det, eller en spegel också förresten, sen kan man väl säga att hallen är någorlunda färdigmöblerad. Vi har en stoor hall men väldigt lite väggyta så det gäller att tänka till hur man kan möblera för att få in tillräckligt med förvaring för 5 pers. Sen har vi bara sisådär 7-8 rum till att hugga in på, hi hi.



Apropå fynd så gick jag å ungarna förbi en container som stod utanför ett hus som höll på att tömmas. Högst upp på högen med bråte fick Dante syn på detta jättefina fisher price garage. Det var bara för mamsen att klättra upp och hämta efter tillåtelse av husets ägare.. Två nöjda killar har sedan lekt måånga timmar med detta. Mina bröder hade ett precis likadant garage så detta är nog sen 70-talet skulle jag tro men i nästintill nyskick.

































Inga kommentarer: